20. 9. 2014.

KALE SA PRAZILUKOM



Hrono rucak mora da sadrzi meso+povrce+salata. Meni najvise odgovara da sveze povrce pripremim kao salatu i to mi bude prilog, ali nekad pozelim neki kuvani prilog od povrca.
U hrono ishrani od povrca obavezno mora da bude u sirovom stanju cvekla, koren celera, sargarepa. Za vreme restrikcije NE KORISTIMO SKROBNO POVRCE, kao sto su, krompir, pasulj, grasak, kokuruz, boranija, bob... (sve mahunarke).Ali ostaje nam LISNATO POVRCE u koje spada kupus, blitva, spanac, kelj, kale, rastan... naravno sve vrste tih biljaka dolaze u obzir. Takodje rokistimo CVETNO POVRCE kao sto su, karfiol, articoka, brokuli.... Od PLODNOG POVRCA dozvoljeno je tikvice, paradajz, paprika, patlidzan, krastavac... LUKOVICASTO povrce je dozvoljeno sve.
Ja sam se danas odlucila za kale (ili kako ga u nasem narodu zovu "lisnati kelj") i praziluk.


- 3 veca praziluka - 10 listova kale - so - biber - 20ml ulja - zacini - voda

Praziluk oprati i iseci na krupnije kockice a kale oprati i pokidati sa korena lista. Ulje ugrejati i staviti praziluk da se dinsta posoljen dok ne postane staklast. Kada je praziluk dinstan ubaciti kale i dinstati dok ne spadne. Ja sam od zacina upotrebila biber, suseni vlasac, susenio lisce zeleni, crni i beli luk u prahu. Dodala sam 200ml vode i ostavila na slabijoj vatri poklopljeno da se krcka dok kale nisu skroz omeksale. Nama je ovo jelo bilo prilog uz peceno meso i salatu od pecene crvene paprike.

p.s. naravno ovako mozete spremiti prilog uz bilo koje drugo lisnato povrce


Ovaj recept i mnoge druge mozete pronaci na  Magazin Za Sretnu Zenu

Нема коментара:

Постави коментар