16. 10. 2014.

KAMUT PALACINKE



Kamut je drevna žitarica, bliski rođak današnje tvrde (durum) pšenice. Ukus mu
je slatkast zbog čega su ovu žitaricu prozvali “slatkom pšenicom”. Zbog visoke 
energetske vrednosti kamut je posebno pogodan za telesno aktivnije ljude
i sportaše. Ljudi alergični na gluten pokazuju 70% manju osetljivost na kamut. 
Kamut možete koristiti za hieb, kolače, palačinke i u mnogim drugim receptima,
 gdje se inače koristi pšenica.

Još uvijek uživam da istražujem ukuse dozvoljenih brašna i svaki put se iznenadim divnim ukusima. Danas sam se odlučila opet samo za jednu vrstu. Sve više dolazim do zaključka da mi najviše prijaju iz porodice pšenice. Izgleda da sam njima najviše privržena i još ni jednom nisam imala zamjerke na miris i ukus, kao za neke druge  pšenice.


Ova količina je dovoljna verovatno i za troje, ali eto nama je bila tačno za dvoje. Odlučila sam se da bude sa celim jajima, jer nije dan za sir, pa sam napravila kompenzaciju srcu mome. Nisam bila sigurna koliko nas će moći da obavi doručak, pa sam se dvoumila oko količine putera, jer je po osobi dozvoljeno 20 gr.

Potrebno:

- 2 jaja
- 3 pune kašike kamut brašna (~150 gr)
- 40 gr putera
- 1/4 kašikice soli himalajske
- bademovo mleko domaće

Priprema:

Jaja, so, otopljen puter na sobnoj temperaturi i 50 ml mlijeka umutiti sa 
pjenaricom i u to dodati 3 pune kašike kamut brašna. Moje kašike su baš velike, one starinske. Kada ste sjedinili masu i kada su nestale mrvice i tragovi od putera, dolivajte mlijeka koliko jepotrebno da se dobije gustina kao i za svake druge palačinke. Lepo i lako se peku i prevrću (ja ih prevrćem u vazduhu), ali su dosta krte, jer je kamut prilično suv.

Evo ovako je izgledao moj doručak u kompletu sa kamut palačinkama




Нема коментара:

Постави коментар