5. 10. 2014.

SATARAS




Ovo jelo ima vise naziva, ali ce mo se svi sloziti da je ukusno i osvazavajuce. Moze da se sprema zasebno ka lagani obrok od povrca, moze da bude prilog nekom mesu, a moze da bude skuvan u kombinaciji sa mesom, jajima, rizom...
Ja sam se odlucila da bude ovako, kao osnova, a dalje mozete sebi da pustite mastu na volju. Za mene licno je najukusnije sa spagetama, ali ja ih obarim zajedno u taj saft i onda spagete dobiju posebno divan ukus.


Ovo jelo naravno nisam ja izmislila ali ga svi u kuci obozavamo i ne verujem da ce nam ikada dojaditi. Neko me je nekada davno ucio kako da ga spremim i ja sam upamtila, da ako hocu veoma ukusav sataras, da treba da bude odnos povrca 1:1:1. Toga pravila se drzim i dan danas, bez obzira sto sam prvi put jelo skuvala pre 36 godina.
- 3 srednje glavice crnog luka - 3 zute paprike "mesnate" - 3 veca paradajza - malo dozvoljenog ulja - so, lovorov list
Luk iseci na rebra posoliti i staviti u vrelo ulje da se malo izdinsta. Dok se luk przi, papriku isto iseci na komadice koji nisu jako sitni. Za sve to vreme paradajz oprati i staviti ga u vrelu vodu da se popari, kako bi se lakse oljustila ljuska.
Veoma je bitno da se nista ne uprzi preterano. Cim ste luk valo proprzili, odmah ubacite papriku da se i ona malo proprzi, zatrim dodate oljusten i na kockice isecen paradajz. Sve to se vino promesa, posoli po ukusu i na smanjenoj temperaturi, poklopljeno se krcka dok luk ne bude skuvan. Bitno je da se po luku orijentisete jer njemu treba najduze da se skuva u odnosu na papriku i paradajz. Ja koristim iskljucivo samo so jer volim da osetim taj strai provereni ukus. U vreme dok nismo usli u hrono ishranu tu se dodavala i kasikica secera koja je davala divan slatkast ukus. Moj sin svaki put (od kada smo na hron), kaze da mu u sataras nedostaje onaj slatkast ukus.
Eto, ovo divno jelo zaista bude bukvalno za cas gotovo. Mi ovde imamo preko cele godine uvek divne zrele paradajze i paprike, tako da je ovo jelo preko cele godine cesto na nasoj trpezi u raznim kombinacijama.





Нема коментара:

Постави коментар