6. 12. 2014.

PROSO SA ZELJEM



Privukla mi je paznju proja od Dragane Vladisavljevic. Primetila sam da veci deo ima proso. To mi se dopalo jer se nikad ne setim sebi da spremim dorucak sa prosom. Momci su trebali da ponesu nesto na neku zurku i to mi je bila jedinstvena prilika da spremim nesto sa proso, i meni da ostavim za dorucak. 


Ovo kod mene je u pitanju kolicina za celu tepsiju, pa cu te mere i upisati.

- 10 vecih listova zelja
- 300ml belanca (ili 6 jaja)
- 100ml ulja
- 300gr mladog sira
- 250ml prosa u zrnu
- 3 kasike psilium
- 1kasicica soli
- 50ml susama
- 100ml seme suncokreta isprzenog
- 15gr p.z.p.
- bademovo mleko po potrebi


Zelje sam oprala i odvojila od korena drske. Sve zajedno uvila u rolnu i sekla na trake od 1cm. Proso sam oprala, iscedila i izrucila u multipraktik. Tu sam ubacila i belanca, ulje, i za pocetak 100ml bademovog mleka. Ukljucila sam ga na najjace da bi samleo seme od prosa. Sto se vise seme mlelo, masa je postajala sve gusca. Polako sam odozgo dolivala bademovo mleko dok nisam dobila masu koja je gustine kao smesa za palacinke. Izrucila sam smesu u ciniju u kojoj su seckani listovi zelja. Tu sam jos dodala psilijum, so, izmrvljeni sir, susam, suncokret i p.z.p. Sve rukom promesala i usula u pouljenu tepsiju. Stavila sam u zagrejanu rernu na 220C i peklo se dok nije se lepilo za cackalicu kad probodem testo. Peklo se negde oko 30' mozda treba i duze, zavisi od rerne i struje.

Iskrena da budem nisam imala pojma sta cu dobiti jer sam stavila samo proso, bez ikakvog dodatka brasna, ali sam se tesila da sve ove komponente ce dati neko divno jelo. Tacno tako, jaja, psilijum, sir i p.z.p. nisu dozvolili da ne bude fino.

Mnogo mi se dopalo. Eto da nije bilo Draganine proje, ja nikad ne bi krenula u avanturu ovakvih razmera sa prosom. Sve je fino, i miris i boja i izgled i ukus, a opet nema brasna.

3 коментара:

  1. Одговори
    1. Jagice draga, ja boljeg strucnjaka za kuvanje od tebe nisam nasla nigde. Divna si sto nam svima dajes ovako "na izvolite"ove divne zdrave, mastovite...recepte. Nadm se da si sretna. Pusa od Tajci

      Избриши