15. 6. 2015.

CORBA SA KISELOM PAVLAKOM



Nisam nikako mogla da se odlucim kako da imenujem ovu corbu. Jos ne znam, ali se nadam da cu do kraja pisanja smisliti. Odmah da kazem da je mnogo ukusna i moji momci su rekli da je "bolan da se lecis", e onda znam da je zaista dobra. 

Dan ranije sam pravila supu sa griz knedlama i ostalo mi je ne dovoljno za jos jedan rucak, pa sam zato odlucila da napravim neko jelo gde mogu da iskoristim ovu smesu za knedle. 

Tacno cu napisati sta sam ja upotrebila, a vi ako se upustite da je spremate korigujte se sa sta vi imate.


- griz knedle  od jednog jajeta
- 300gr krtog (ne masnog) mesa
- 300gr kisele pavlake
- 2 litra vode
- manja glavica crnog luka
- 2 cena belog luka
- so, biber
- 1 lovorov list
- seckano lisce persuna
- tucana paprika
- kasicica lisnatog kelja u prahu
- 1/2 kasicice kurkume
- 1 kasika ulja

Meso sama sameljem jer kad se kupi gotovo mleveno u mesari onda ima sigurno i masnoce. Posto ga meljem neposredno pred kuvanje, tada je meso rastresito i lako se odvoji u vodi kada ga dodajem.

Zagrejati ulje i proprziti blago crni i beli luk koji ste iseckali na sitne kockice. Kada postane staklast naliti vodu. Kada voda provri dodati lovorov list, so, biber, tucanu papriku, seckano lisce persuna. To sve zaciniti da bude po vasem ukusu. Mleveno meso ubaciti polako u vodu i mesati da se ne bi bi pretvorilo u grudve. Veoma lako ce se odvojiti. Kada ponovo provri smanjiti tepmeraturu i ostaviti da kuva 15 minuta. Mozete posle tog vremena da probate corbu i da dodate nesto od zacina ili jos soli ako je potrebno. Ja sam ubacila kasicicu praha od lisnatog kelja. 

Ne znam da li u svim zemljama ima da se kupi lisnati kelj u prahu. Njegova namena je prvenstveno da bi bio dodatak za smoothie, ali isti je kao ostalo povrce u prahu. Jedino sto lisnati kelj ima izrazito zelenu boju. Kada se ubaci pavlaka corba promeni tu zelenu boju od lisnatog kelja, a kada se doda kurkuma boja bude savrsena.

lisnati kelj u prahu (kale)

 Sa najmanjom kasicicom vadite knedle i spustajte ih u corbu. Neka kuva nekih 10 minuta i onda dodajte kiselu pavlaku i sa penaricom dobro promesajte da se sve razbistri. Neka kuva jos 5 minuta i to je to. Iskljucite, stavite kurkumu, promesajte i ostavite da odstoji koji minut, tek toliko da se svi ukusi lepo sjedine.

Kao sto vidite i sami corba je veoma jednostavna, ali verujte izuzetno je ukusna. Obecala sam momcima da cu im ovih dana praviti "pirocanku" koja veoma podseca na ovu corbu ali je mnogo interesantnija. Ako ne zaboravim da uslikam, postavicu recept i od nje.


Нема коментара:

Постави коментар