21. 7. 2015.

LEKOVITI KOLACICI


Svi koji imaju problem sa opstipacijom znaju i za bombice od smokava i suvih sljiva. Ja sam im malo izmenila, ustvari dopunila sam ih sa chia semenkama i povecala sam im dejstvo. Ova poslastica moze da se cuva u zamrzivacu i uzima po potrebi za vreme uzine.


- 500ml suvih smokava
- 200gr suvih sljiva
- 50gr chia semenke 
- 2 kasike cimeta
- graham mrvice da se uvaljaju kolacici

 Smokvama obavezno odstraniti peteljke. Ovaj put sam smokve i sljive samlela u masini za meso. Zatim sam sve dobro zamesila sa cimetom i chia semenkama. Obavezno mesiti sa rukavicama, jer se sve lepi za tople prste.

Moji kolacici su od 30-40gr tezine. Dovoljno je samo i loptice da se naprave, ne mora kao ja da se igrate. Imam sada uvek graham mrvice od mojih graham keksa pa sam kolacice uvaljala u kraham mrvice da se ne lepe. Drzala sam ih tako rasporedjene na tepsiji u frizideru dva dana da se prosuse. Zatim sam ih slozila u kutiju plasticnu i ostavila u zamrzivacu. 


Chia semenke svu vlaznost pokupe, a i cimet isto tome pomogne, tako za kolacici budu fini bas kao energetske plocice. Moje suve sljive su i dimljene, svi ukusi i mirisi su se savrseno sjedinili i mnogo je ukusno. 

Posto je ovo prilicno slatko od smokava i sljiva, a sme samo za uzinu, ne treba preterivati sa kolicinom, osim ako je nekom potrebno zbog opstipacije. Posle uzimanja kolacica pozeljno je piti vode jer je ucinak delotvorniji ako je u pitanju opstipacija.


Нема коментара:

Постави коментар