26. 8. 2016.

ŠERBET TORTA



Asocijacija na grilijaš tortu. Pošto sam je napravila sasvim drugačije, ne bih da se neko ljuti na mene zbog naziva. Eto neka bude šerbet torta jer me prženje šećera podseća na šerbet mleko, a o tom mleku ćemo drugi put.

Spremanje ove torte je veoma brzo i jednostavno, a ne mora da se čeka da torta odstoji preko noći u frižideru. Dovoljno je da odstoji samo par sati pre posluženja.

Za tortu veličine 30x20cm potrebne su ove namirnice:


Za kore je potrebno:

- 8 jaja
- 2 pune kašike graham mrvica   
- 3 kašike seckanih oraha
- 6 punih kašika mlevenih oraha
- 2 kašike gustina 
- 1 pecivo prašak
- 6 kašika braon šećera ili 6 kašika agava sirupa

Za grilijaš:

- 300gr braon šećera ili isto toliko kokosovog šećera

Za fil:

- 300gr maslaca (putera) sobne temperature
- 700ml mleka od badema
- 100gr gustina
- 4 kašike braon šećera ili 4 kašike agava sirupa
- 300gr prženih oraha


- Prvo skuvati 700ml mleka i 100gr gustina sa 4 kašike braon šečera na uobičajen način kao kada kuvate puding. Dok se fil bude hladio mešajte ga povremeno da se ne uhvati gore korica, jer ona ne može da se umuti sa mikserom.

- Zatim upržite braon šećer. Pre nego počnete da pržite šećer namažite tepsiju uljem u koju ćete kasnije izliti upržen šećer. Na slaboj vatri stalno mešajte šećer da ne zagori. Kada se sav šećer fino otopio i dobijete izgled i gustinu meda, izlijte na tepsiju koju ste prethodno namazali uljem. Kada se ohladi lako se skine sa tepsije. Moja deca vole da osete komadiće šećera u fil, tako da ja usitnim sa čekićem za meso. Stavim otopljen šećer u deblju kesu za zamrzivač i čekićem usitnim.

- Sada možete da pečete kore dok se krem za fil i grilijaš hlade. Ja sam pekla u 2 pleha jer je rerna dovoljno velika. Možete pećiti u jedan pa posle popreko podeliti koru ili peći u okruglu tepsiju pa preseći koru na 3 dela jer u okruglu će biti deblje kore. Izbor je na vama. Sav materijal za kore sam umutila postepeno, počevši od belanca. Uvek prvo umutim belanca u čvrst sneg, zatim dodajem polako žumanca i šećer koje sam razmutila. Sve ostalo dalje radim špatulom i dodajem polako. Izručim u tepsiju na papiru za pečenje. Pečem uvek na 180C dok ne dobije finu boju i dok se za čačkalicu ništa ne zalepi. 

- Ako se krem za fil skroz ohladio i stegao, mikserom ga dobro izmiksajte. Zatim dodajte maslac da se i on fino umuti u fil. Od količine prženih oraha sam pola samlela na mašinu za orahe, a drugu polovinu iseckala kuhinjskim nožem. Na kraju sam dodala usitnjen grilijaš i sve fino izmešala. Dobijeni fil mi je koristio i kao fil za odozgo. Ako volite možete staviti i preko svega šlag. Kore budu fine vazdušaste, nisu suve i ne treba im nikakvo natapanje.

Eto, opet sam se potrudila da namirnice budu iz zdravije varijane. Kao što ste već mogli da primetite nema brašna, nema belog šećera, margarina...


upržen šećer


2 коментара: