26. 10. 2016.

ČOKOLADNI ŠPANSKI


Jedna mala fina tortica. Spremala sam je eto tek onako da ne idu deca na rođendan praznih ruku. Bilo je tu i pancerote, puna kutija 100 komada, da ne budu deca gladna posle silnog alkoholisanja. Torta je prečnika 25cm ali je visine samo 5cm. Ništa neobično, već viđeno ali malo drugačije izvedeno.

Za jednu koru sam upotrebila

- 2 belanca
- 4 kašike kristal šećera
- 1/2 kašičice sirćeta

Ulupati belanca u čvrst sneg, dodati šećer i sirće, mutiti dok se skroz sve ne zgusne. Pekla sam u prsten za kore. Na dno tepsije sam prvo stavila papir za pečenje i preko njega rasporedila ulupana belanca i pažljivo izravnala. Naše rerne su nepredvidive kao i struja, pa nikad ne mogu precizno da vas posavetujem na koliko stepeni da vi pečete. Stalno se oslanjam na vreme kada sam u Evropu pekla, pa tako nekako uklopim da predložim temperaturu. Ove kore od belanaca bi trebalo sušiti pa je dovoljno da stavite na 120C i posle 1/2h proveravajte kakva je situacija, da li su se isušile ili kada zabodete čačkalicu ostane na nju belance. Lako ćete prepoznati ispečenu (osušenu) koru jer se i po izgledu vidi da je osušena.

Ove kore od belanaca treba da se ispeku tri i da budu tri reda fila a preko šlag ili slatka ulupana pavlaka ali moj sin je zahtevao samo dve kore i dva reda fila da bi torta bila što tanja.


Za fil sam upotrebila sledeće

- 4 žumanca
- 500ml mleka
- 100gr gustina
- aroma čokolade
- 4 kašike šećera od kokosove palme

- 200gr mlečne čokolade


A kada se fil ohladio dodala sam 

- 200gr putera sobne temperature
- 150gr šećera u prahu

Prvo skuvati fil. Odvaditi 100ml mleka u činiju a ostatak sipati u šerpu i staviti na slaboj vatri da se greje. U činiju na kratko umutiti žumanca i šećer, pa dodati gustin, promešati i dodati mleko koje ste odvojili i dodati aromu vanije. Sve dobro promešati da se dobije ujednačena smesa bez grudvica. Kada je mleko skoro provrilo, smanjite temperaturu i uspite sadržaj i neprekidno mešajte da se ne bi stvorile grudvice. Fil će biti brzo skuvan, zgusnut. Kada se skuva fil ja ga obavezno prespem u neku činiju i povremeno ga mešam dok se hladi da se ne uhvati korica odozgo. Zatim ubacim mlečnu čokoladu na kockice i mešam dok s ene istopi. Kada se dosta prohladio, onda ga pokrijem odozgo providnom folijom i ostavim u frižider da se dobro ohladi.

Za to vreme penasto umutim dobro puter i prah šećer. Kada se fil skroz ohladio umutim mikserom sve zahedno sa penasto umućenim puterom i filujem tortu.

Već sam napisala da bi bolje bilo da ima 3 korice i odozgo ulupanu slatku pavlaku ali eto meni moja deca izvolevaju jer oni uvek znaju šta hoće jer su samnom godinama radili torte i znaju i sami da kombinuju kore i folive.

Eto, kažem vam ja da je to jedna mala slatka tortica

Нема коментара:

Постави коментар