19. 10. 2016.

TORTA PRVA RADOST


Za svaki rođendan mojih ukućana osmislim neku novu tortu i uvek dobiju ime slavljenika, a kasnije nikad ne znamo na koju tortu mislimo . Ovog puta sam dobila ideju da bude malo drugačije i potražila sam pomoć prijatelja. Tako je ova divna rođendanska torta za mog sina prvenca dobila divan naziv, a mi smo odigrali malu nagradnu igru da pobednik bude nagrađen nekim mojim ručnim radom. Nagrada je pripala Ivani Jovanović iz Austrije. Hvala draga Ivana na divnom nazivu torte za mog Vladimira.



prva kora sa mrvicama duginih boja:


- 3 jaja
- 150ml kokos mleka (može i neko drugo)
- 1 puna kašika kokos ulja u čvrstom stanju (može i neko drugo)
- 3 punih kašika durum griza (može i neki drugi)
- 150ml svetlog brašna 
- 250ml kokos brašna 
- 5 punih kašika šećernih mrvica duginih boja
- 1 pecivo prašak

druga kora od belanaca :

- 5 belanaca
- 10 punih kašika šećera
- 80gr przenih seckanih oraha
- 80gr przenih seckanih badema
- 3 pune kašike najsitnijeg kokos brašna


fil:

- 500ml mleka
- 5 žumanaca
- 80gr gustina
- aroma vanile
- 5 kašika šećera
- 250gr maslaca
- 200gr šećera u prahu
- 300gr mlevenih uprženih oraha

Završni fil za tortu

- 500ml slatke pavlake od 35% mlečne masnoće
- 1 puna kašika prah šećera
- 100ml nekih šećernih mrvica


Kada radim sa kuvanim filom uvek prvo skuvam fil, pa tek onda pečem kore. Tako dajem vremena filu da se skroz ohladi, a ja ne gubim na vremenu. Staviti 400ml mleka u šerpu da se greje na ringli, a u preostalih 100ml dodati gustin, žumanca i šećer, promešati dobro i kada mleko provri dodati ovu smesu i na slaboj temperaturi mešati sve vreme dok se fil ne zgusne. To je gotovo za par minuta. Fil izručite u činiju i mešajte povremeno dok se ne rashladi. Kada se rashladi, pokriti sa providnom folijom da se ne uhvati korica i ostaviti u frižideru.

Kore sam pekla u obruču za kore prečnika 25cm. U mikser sam ubacila sve sastojke osim šečernih mrvica jer se one jako brzo tope, pa moraju tek na kraju da se promešaju sa smesom. Kada smo dobro umutili sve sastojke i polako promešati šećerne mrvice, izručiti smesu u obruč za pečenje ili tepsiju. Peći u zagrejanoj rerni na 180C. Prvo zagrejati rernu na 220C, pa smanjiti kada se ubaci tepsija. Ne znam tačno da vam kažem vreme pečenja ali kora je gotova kada se drvena čačkalica ne lepi kada sa njom probamo testo. Kada je kora pečena izručiti je na žicu ili na papir, nije toliko bitno. Uradite kao što inače radite kada pečete kore.

Za drugu koru sa belancima, umutiti belanca i šećer u čvrst sneg, zatim dodati preostale sastojke i promešati pažljivo špatulom. Izručiti na obruč ili tepsiju koju ste prethodno obložili sa papirom za pečenje. Peći u zagrejanu rernu na 150C. Kora će se dosta sporije peći jer ustvari treba vremena da se isuše belanca. Lako ćete prepoznati kada je pečeno jer će kora da bude prosušena odozgo. Takođe i nju prevrnuti na rešetku i skinuti papir. Nekad se papir sam odvoji sa ovakvih kora od belanaca.


Penasto umutiti maslac, šećer u prahu i aromu vanile. Kada ste dobro umutili pomešati sa mlevenim uprženim orasima.

Ohlađen krem od žumanaca i penasto umućen maslac sa šećerom i orasima pomešati špatulom. 

Kada su se kore skroz ohladile može da počne filovanje. Kao što možete videti na gornjoj slici prvo sam stavila koru sa šećernim mrvica, pa odozgo fil, pa koru od belanaca, pa fil. Za završnicu torte dobro umutiti slatku pavlaku sa kašikom šećera u prahu, a može i bez prah šećera. Pošto slavljenik nije želeo da je ukrašavam posula sam po njoj samo šećerne mrvice u obliku kanadskog lišća (javora) u jesenjim bojama jer je rođen u jesen.


Recept je veoma jednostavan ali ja izgleda ne umem da napišem kratak recept ili je to moja profesionalna deformacija.





Нема коментара:

Постави коментар