6. 3. 2017.

BANANA KOLAČ 2u1



Ovaj kolač je nastao iz  moje želje da udovoljim i sebi i gostima. Htela sam da vidim šta se dobije kad se ispeče to nešto sirovo što spremim. Upotrebila sam sve namirnice koje mogu u sirovom stanju da se jedu.

- 3 veće banane 
- 60gr šećer od kokosove palme
- 100gr kokosov puter
- 1 kašičica pshiliuma
- 50gr protein grašak
- 30gr kokos brašno
- 50ml sok od pomorandže
- 50ml pinjole
- 1/4 kašičice soli
- 1/2 kašičice sode bikarbone




Samo da napomenem da se misli baš na kokosovo brašno, ono što izgleda kao brašno, ne misli se na rendani kokos koji stavljamo u kolače. Banane su bile skroz prezrele i kora je bila sva tamne boje. Tako prezrele banane ostavim u zamrzivač zajedno sa korom i kada ih izvadim iz zamrzivača, sačekam da odstoje na sobnoj temperaturi pola sata i onda ih oljuštim, (pomognem se nožem da bih ih oljuštila). Ostavljam ih sa korom u zamrzivaču jer na  taj način one ostanu iznutra iste boje kao i kada su zrele za jelo. Sok od porandže je ceđeni sok. Šećer od kokosove palme mogu da zamene i urme (datule). Protein grašak ima veliku moć upijanja.

Jednostavno sam sve sastojke usula u činiju i dobro sve promešala. Rernu sam zagrejala na 200C dok sam smesu spremala. U posudu u kojoj sam pekla.  stavila sam papir za pečenje. Smesu sam dobila prilično gustu i nije se lepila za kašiku jer je masno od kokos putera. Iskreno da vam kažem, nisam znala da li je gusto, ni da li treba da dodam još soka. Pomislila sam neka bude gustine baš kao da pravim testo za hleb.

Smesu sam usula u posudu za pečenje koja je baš malih dimenzija 19x9 cm. Kada sam stavila u rernu smanjila sam temperaturu na 180C i ostavila da se peče sat vremena. Kada se ispekla, ostavila sam da se skroz ohladi i stavila u frižider. To sam uradila samo iz razloga da se stegne kokosovo ulje, kako bi bio kolač u čvršćem stanju.

Dakle, ova smesa je mogla ostati i u sirovom stanju i da sam od nje napravila sirovi kolač ili neke kuglice, kockice, podlocu za tortu.... Drago mi je da ista smesa može i da se ispeče jer jednostavno neće svi da jedu sirovo, a ja nikog neću da prisiljavam. Svako ima pravo da sam odlučuje o svom izboru hrane.





Нема коментара:

Постави коментар