20. 10. 2017.

PALAČINKE OD KUKURUZNOG BRAŠNA



Moram priznati da sam danas prvi put pravila palačinke od kukuruznog brašna. Žao mi je što nisam i pre znala za ovaj ukus, jer bi nam sigurno bile često na stolu. Divan ukus i potpuno se razlikuju od drugih vrsta brašna.

- 4 jaja
- 400ml kukurz sitne krupice
- 2 pune kašike brašno od kukuruza
- 300ml mleka od badema (domaće)
- 200ml mineralne gazirane vode
- 60ml otopljene svinjske masti
- 1/2 kašičice soli himalajske ili morske
- 1/4 kašičice kurkume

Krupicu sam izmerila u ml jer mi je na vagu baterija prestala da radi. Nadam se da neće biti problem.

Stavila sam 4 jaja jer su palačinke za doručak, pa da se ne ogladni do ručka.


Jaja ne previše ulupati mikserom, dodati krupicu, brašno, so, ulje i polako dok mikser muti dodavati mleko i vode da se dobije gustina ista kao i za klasične palačinke. N akraju dodati otopljene masti i sve dobro umutiti. Ostaviti da odstoji 1/2h. Možda će se za to vreme zgusnuti ali vi dodajte još vode ako je potrebno. Meni je odgovarala gustina malo gušća od klasičnih palačinki jer su se tako lepše pekle. Na ringli imam podeoke za temperaturu od 1-8, pekla sam na broj 6 u teflon tiganju ali sam ipak po malo mazala tiganj sa otopljenom masćom. Dobila sam 11 palačinki prečnika 23cm.

Pošto je ovo recept za vanrestrikciju i brašno od kukuruza je dozvoljeno, tako da sasvim lepo ide u kombinaciji sa nekim biljnim namazima kao što su ajvar, humus, tahini... i nekom domaćom pečenicom, kobasicom, šunkom... 

Edit: 
Osećam potrebu da napišem, da nisam fotografisala pre doručka jer tada nije bilo sunca na mojoj terasi. Čekajući sunce da obasja moju terasu, palačinke su već skroz ohladile. Pošto  u kukuruzno brazno nema glutena, samim tim nema šta da ga poveže osim jaja. Međutim kada su se palačinke ohladile, nisu više bile elastične pa su pucal dok sam ih savijala. Eto, da se ipak malo opravdam zbog loše fotografije i popucane palačinke. Znam da mi vi to nećete zameriti ali imala sam potrebu da i taj deo objasnim. 

Нема коментара:

Постави коментар